We zitten met een dwarsligger

Wie had dat nu kunnen denken? De anti-Vlaamse coalitie wordt tijdens de onderhandelingen onder druk gezet door het heerschap Bouchez van de MR. De onderhandelingen, ja diegene waarvoor de vertrouwensstemming voor de huidige ploeg plotsklaps bleek afgeschaft, zijn eventjes op stop gezet.

Lees hier meer.

“Zo geraak je natuurlijk geen meter verder. Bouchez blokkeert zo werkelijk alles” – HLN

Zoals gewoonlijk roeien ze aan Franstalige kant regelrecht in tegen de stroom. In geen enkel geval kunnen we gewag maken van wiens brood men eet, diens woord men spreekt. Neen, waarschijnlijk de eisen aan Franstalige kant telkens wat scherper stellen omdat men decennia lang gepamperd is door eisen te mogen stellen zonder in ruil iets wezenlijks te moeten geven.

Geef ze eens ongelijk? Aan de ene kant de leiders van een structureel gesubsidieerde deelstaat met meer rechten dan eender welke minderheid waar ook te wereld en aan de andere kant een bende postenjagers die steeds op korte termijn aan hun eigen welzijn denken. Niet enkel in deze regeringsvorming en met de partijen die nu rond te tafel zitten trouwens. Neen, in ALLE regeringsvormingen van voorbije tientallen jaren.

Een coalitie van verliezers. Een bende ‘losers’ bij elkaar.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.