De Sutter zal het eens zeggen

Met de huidige regels is dit geen antidemocratische regering. – De Sutter in De Afspraak – VRT

Lees hier meer.

Van dit soort semantische zever word ik keer op keer misselijk. De Vlamingen worden worden sowieso via allerlei mechanismen zoals de grendelgrondwet, alarmbelprocedures en belangenconflicten in hun meerderheidspositie gefnuikt en dan gaan we het nog eens over meerderheden hebben die behaald worden met een verkracht wiskundig systeem.

Ja, technisch gezien is er volgens de huidige regels een meerderheid. Wees misschien ook eens zo eerlijk om er dan bij te vertellen dat die huidige regels dat in de hand werken omdat een Vlaamse stem minder meetelt dan een Waalse als het op de zetelverdeling aankomt.

De Sutter liegt misschien niet naar de letter van de regels maar maakt wel handig gebruik van de onwetendheid van Jan met de pet om dit soort onzin te spuien.

Neen, dit is helemaal geen regering met een democratische meerderheid. Punt uit!

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.